post

آشنایی با تکنولوژی Dolby Atmos

سیستم های صوتی فراگیر سنتی چگونه کار می کنند؟
صدای فراگیر 7.1 شامل 7 بلندگو و “ساب ووفر” است. این بلندگوها در اطراف اتاق قرار می گیرند. ترتیب مکان آنها به شرح زیر است:

تکنولوژی Dolby Atmos

تکنولوژی Dolby Atmos

جلو سمت چپ
میانه رو به جلو
جبهه راست
ساب ووفر
ترک کرد
درست
جاگذاشتن
بازگشت
صدای فراگیر 5.1 مشابه 7.1 است با این تفاوت که بلندگوهای چپ و راست برداشته شده اند.

هنگام پخش فیلم یا هر چیزی که از صدای فراگیر 7.1 پشتیبانی می کند ، در واقع 8 کانال صوتی وجود دارد که به سیستم صوتی شما ارسال می شود. تولید هر یک از این کانال ها توسط یک بلندگو متفاوت انجام می شود. صداهای مختلفی که از هر بلندگو خارج می شوند ، یک تجربه صدای همهجانبه ایجاد می کنند.

تکنولوژی Dolby Atmos چیست؟

Dolby Atmos نوع پیشرفته تری از صدای فراگیر است. رسانه با استفاده از فناوری Dolby Atmos فقط شامل 6 تا 8 کانال صوتی نیست. بلکه هر صدا برای یک نقطه متفاوت در فضای سه بعدی تعیین شده است. به عنوان مثال ، ممکن است صدایی از بالای سر شما بیرون بیاید.

این داده های فضایی به گیرنده های مجهز به “Dolby Atmos” ارسال می شود ، سپس گیرنده با استفاده از این بلندگوها این صداها را به اطراف اتاق شما منتقل می کند. به عنوان مثال ، صدا از بالا می تواند از طریق بلندگوهای بالا به سقف تابانده شود تا آن را منعکس کند. برخی از سیستم های Dolby Atmos از بلندگوهای سقفی نیز استفاده می کنند.

به عبارت دیگر ، Dolby Atmos نه تنها شامل چندین کانال صوتی مختلف است ، بلکه از گیرنده و بلندگوهای خود نیز استفاده می کند و صداها در فضای سه بعدی بر اساس ساختار اتاق و تجهیزات صوتی شما تنظیم می شوند. نتیجه یک تجربه صوتی منحصر به فرد با یک سیستم صوتی فراگیر است.

این تجهیزات فقط مخصوص خانه ها نیستند ، اما دالبی این سیستم را برای تئاترها و سینماها اجرا می کند تا تجربه ای خاص را به مردم ارائه دهد.

Dolby Atmos به سخت افزار و محتوای خاصی احتیاج دارد
مطمئناً چنین ویژگی هایی به راحتی در دسترس هیچ کس نیست. برای استفاده از این فناوری ، شما به محتوا و سخت افزاری نیاز دارید که مخصوص Dolby Atmos طراحی شده باشد. اول از همه ، شما باید منبعی را پیدا کنید که بتواند محتوایی را پشتیبانی کند که از Dolby Atmos پشتیبانی کند.

پس از یافتن محتوا ، به دستگاهی مانند “Roku با قابلیت 4K” ، “Xbox One” ، “Apple TV 4K” یا “Fire TV 4K” نیاز دارید که می تواند صدای “Dolby Atmos” را به سیستم صوتی شما ارسال کند. سیستم صوتی شما برای انجام کار باید یک گیرنده با پشتیبانی Dolby Atmos داشته باشد. بلندگوهایی با پشتیبانی Dolby Atmos نیز برای این سیستم مورد نیاز هستند. مطمئناً همه بلندگوهای شما نیازی به پشتیبانی از Dolby Atmos ندارند ، داشتن بلندگوی سقفی یا بلندگوهای سقفی کار بزرگی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *