در برخی کشورها و شهرها بروزرسانی آفلاین ویندوز از طریق شبکه‌ی محلی با Delivery Optimization با کمک اینترنت سریع نیست و حتی اگر رایانه های موجود در شبکه خانگی ، شبکه اداری و غیره به اینترنت دسترسی داشته باشند ، بارگیری به روزرسانی ها به صورت جداگانه در همه سیستم های ویندوز ایده خوبی نیست. بهتر است برای کاهش مصرف اینترنت و افزایش سرعت کار ، به روزرسانی ها را از طریق سیستم بارگیری کنید.

بروزرسانی آفلاین ویندوز از طریق شبکه‌ی محلی

بروزرسانی آفلاین ویندوز از طریق شبکه‌ی محلی

 

ویندوز 10 یک ویژگی جالب برای بارگیری به روزرسانی ها دارد. مایکروسافت به جای بارگیری پرونده فقط از طریق اینترنت ، پرونده ها را از طریق شبکه و از سایر رایانه ها بارگیری کرده است. بنابراین اگر یکی از رایانه ها همه پرونده ها را بارگیری کرده باشد ، نیازی به بارگیری مجدد سایر پرونده ها نیست.

برای استفاده از این روش ، باید تنظیمات Delivery Optimization را در سیستم های دیگر تأیید کنید. بنابراین ، ابتدا کلید میانبر Win + I را فشار دهید تا برنامه setup اجرا شود و سپس نام این عملکرد را پیدا کرده و بر روی اولین نتیجه کلیک کنید.

سوییچ گزینه‌ی Allow downloads from other PCs که به معنی مجاز کردن دانلود از دیگر کامپیوترها است را در وضعیت فعال قرار بدهید و گزینه‌ی PCs on my local network زیر آن را انتخاب کنید که به معنی کامپیوترهای موجود در شبکه‌ی محلی است.

وقتی تنظیمات را از این طریق تغییر می دهید ، سایر سیستم های شبکه به روزرسانی ها را فقط از رایانه های موجود در شبکه بارگیری می کنند نه از اینترنت. برای سیستم اصلی که به روزرسانی ها را بارگیری می کند ، گزینه دوم را انتخاب کنید تا علاوه بر شبکه ، به روزرسانی ها از اینترنت بارگیری شود.

دانلود فایل نصب بروزرسانی‌ها از سایت مایکروسافت

یک روش بسیار ساده‌ی دیگر برای آپدیت آفلاین ویندوز، این است که فایل بروزرسانی‌ها را از کاتالوگ آپدیت‌ها در سایت مایکروسافت دانلود کنید. در این صورت می‌توانید فایل EXE را روی فلش‌درایو یا هارد اکسترنال کپی کرده و در دیگر سیستم‌ها آن را نصب کنید. نیازی به اینترنت یا حتی شبکه‌ی محلی وجود ندارد.

لذا ابتدا به این صفحه از وب‌سایت رسمی مایکروسافت مراجعه کنید و سپس از کادر جستجو برای سرچ کردن نسخه‌ی سیستم عامل خویش استفاده کنید. البته می‌توانید نام بسته‌ی بروزرسانی را هم جستجو کنید اما در این صورت باید نام بسته را پیشاپیش بدانید.

در نهایت روی دکمه‌ی Download فایل یا فایل‌های موردنظر کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *