هدفون درون گوشی جدید کمپانی 1More با نام Quad Driver، یکی از بهترین هدفون‌های تو گوشی حال حاضر بازار محسوب می‌شود.هدفون درون گوشی جدید کمپانی 1More با نام Quad Driver، یکی از بهترین هدفون‌های تو گوشی حال حاضر بازار محسوب می‌شود.
اگر از کسانی باشید که صدا را به صورت جدی دنبال می‌کنید و به اصطلاح «خوره صدا» هستید (ترجمه کلمه Audiophile) به احتمال بسیار زیاد، تا بحال نام برند 1More را نشنیده‌اید. این شرکت چینی، پیش از اینکه با برند 1More شروع به تولید هدفون کند، هدفون‌هایی را برای کمپانی شیائومی می‌ساخت. هدفون‌هایی که بنا به نظر بسیاری از افراد، در زمره بهترین هدفون‌های درون‌گوشی اقتصادی بودند و با توجه به قیمتشان، عملکرد فوق‌العاده‌ای داشتند.

هدفون 1More Quad Driver

حال این شرکت چینی، مدتی است که روی به ساخت هدفون‌های مخصوص علاقمندان به صدا آورده است. سال گذشته، آنها هدفون خوش قیمت و فوق‌العاده Triple Driver خود را به بازار عرضه کردند که با قیمت ۱۰۰ دلاری خود، به راحتی توانایی رقابت با هدفو‌ن‌های بسیار گران‌قیمت‌تر از خود را داشت و توانست به سرعت به یکی از بهترین انتخاب‌ها برای علاقمندان به صدا تبدیل شود. امسال وان مور با اضافه کردن یک درایور بیشتر، هدفون درون گوشی 1More Quad Driver E1010 را به بازار عرضه کرده است و قیمت آن را نیز به دو برابر افزایش داده است. آیا آنها توانسته‌اند محصولی تولید کنند که بتواند قیمت نسبتا بالای آن را توجیه کند؟
هدفون داخل گوشی 1More Quad Driver E1010 توسط شرکت راندمان برای بررسی در اختیار زومیت قرار گرفته است. شما می‌توانید این هدفون را با قیمت ۷۹۹ هزار تومان از یکی از فروشگاه‌های دیجیکالا یا ایران‌هدفون خریداری کنید.
مشخصات مشخصات فنی هدفون  1More Quad Driverنوع هدفون داخل گوشیوزن ۱۸.۵ گرمطول کابل ۱.۲۵ مترنوع اتصال جک ۳.۵ میلی‌متری با روکش طلارنج فرکانس ۲۰ هرتز تا ۴۰ هزار هرتزامپدانس ۳۲ اهمحساسیت ۹۹ دسی‌بلتوان مصرفی ۵ میلی‌واتدر سال‌های اخیر، بسیاری از تولید کنندگان هدفون، با قرار دادن وسایل جانبی مختلفی از جمله کیف قابل حمل و چند سایز Ear Bud مختلف، بسته کاملی را برای خریداران تهیه می‌کنند؛ اما 1More محتویات درون جعبه را به سطح دیگری برده است و انواع و اقسام وسایل جانبی را درون جعبه هدفون Quad Driver قرار داده است تا به تمام نیازهای خریدار، پاسخ داده شود. از همان ابتدا که جعبه هدفون را باز می‌کنید، پی‌ می‌برید که با یک کالای لوکس و با کیفیت ساخت بالا مواجه هستید.
1More در جعبه Quad Driver علاوه بر خود هدفون‌، یک کیف چرمی با در مغناطیسی برای حمل هدفون، هشت Ear Bud اضافه در سایزهای مختلف، یک تبدیل برای استفاده در هواپیما، یک گیره برای نگه داشتن به لباس و یک تبدیل یک چهارم اینچی (برای متصل کردن به دستگاه‌های حرفه‌ای‌تری که از این پورت استفاده می‌کنند مانند آمپلی‌فایرهای گیتار الکتریک) قرار داده است که در یک بسته بندی فوق‌العاده زیبا قرار گرفته شده است.
طراحیکیفیت ساخت خود هدفون، فوق‌العاده بالا است. به دلیل وجود چهار درایور مجزا در هر یک از گوشی‌های 1More Quad Driver E1010، برای یک هدفون درون گوشی،‌ Quad Driver هدفون بسیار سنگینی محسوب می‌شود و شاید به کمی آزمون و خطا با Ear Bud ها نیاز داشته باشید تا بتوانید بهترین سایز را برای اندازه گوشتان پیدا کنید؛ اما هنگامی که سایز مناسب را پیدا کردید، هدفون به راحتی درون گوشتان قرار می‌گیرد. هر چند که به دلیل وزن نسبتا زیاد، ممکن است در هنگام استفاده طولانی مدت، گوش شما کمی احساس خستگی کند که البته اصلا مساله مهمی نیست.
یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های بین Quad Driver و هدفون قبلی این شرکت (Triple Driver که با سه درایور عرضه شده بود)، بحث کیفیت ساخت است. گوشی‌های این هدفون، فلزی هستند و طراحی فوق‌العاده زیبایی دارند که ناخودآگاه شمایل موتور جت را در ذهن تداعی می‌کنند. زاویه‌ای ۴۵ درجه‌ای بین بدنه هدفون و سَری آن وجود دارد که صدا به صورت کامل به درون گوش شما هدایت شود که اگر بتوانید Ear Bud مناسب را پیدا کنید، همین زاویه ۴۵ درجه‌ای می‌تواند شما را شگفت‌زده کند. سیم این هدفون، دارای روکشی از کولار است (که نسبت به برادر کوچک‌تر خودش که از پارچه بود، مقاوت بسیار بسیار بیشتری دارد) و جک هدفون، با زاویه ۹۰ درجه‌ای قرار گرفته است که باعث می‌شود سیم آن مقاومت بیشتری پیدا کند. همچنین در سمت جک Quad Driver، یک روکش پلاستیکی قرار گرفته است که در استفاده‌های طولانی، باعث خراب شدن و ساییده شدن سیم هدفون نشود.
مانند بسیاری از هدفون‌های جدید، Quad Driver دارای ریموتی روی سیمش است و برخلاف بسیاری از هدفون‌ها که یا با دستگاه‌های اندرویدی کار می‌کنند یا با دستگاه‌های مبتنی بر iOS، ریموت این هدفون با هر دو سیستم عامل، به خوبی کار می‌کند و از هر دوی این سیستم عامل‌ها، به طور کامل پشتیبانی می‌کند. این ریموت، دارای سه دکمه دایره‌ای شکل است که برای کنترل موسیقی و پاسخ دادن به مکالمات استفاده می‌شوند و همچنین از طریق آنها می‌توانید دستیار صوتی گوگل یا سیری را نیز فعال کنید. به طور کلی، نسبت به هدفون Triple Driver،‌ هدفون جدید شرکت 1More از لحاظ کیفیت ساخت، بسیار بهتر شده است.
عملکردیکی از نکاتی که خوره‌های صدا توجه ویژه‌ای به آن دارند و اصلا به همین دلیل حاضر هستند تا مبالغ بسیار زیادی را برای هدفون‌های حرفه‌ای پرداخت کنند، عدم دستکاری صدا توسط هدفون‌ها است. بسیاری از هدفون‌های میان‌رده و بالارده‌ای که برای عموم مردم ساخته شده‌اند، با دستکاری صدا، سعی در تولید بیس‌ بیشتر یا صدای مصنوعی‌ای می‌شوند که به هیچ‌وجه برای کسانی که می‌خواهند صدای واقعی را بشنوند، باب میل نیست. به نظر این دسته از افراد خوره صدا، صدا باید به نحوی پخش شود که آرتیست در استودیو آن را ضبط کرده است؛ زیرا آن صدا، صدای واقعی آن موسیقی محسوب می‌شود (یکی از دلایل محبوبیت اخیر صفحه‌های موسیقی نیز نزدیک بودن جنس صدا به آن چیزی است که در استودیو ضبط شده است) و به همین دلیل بسیاری از شرکت‌هایی که به ساخت هدفون‌های حرفه‌ای مشغول هستند، قصد دارند صدایی بدون دستکاری را تولید کنند.
1More برای اینکه بتواند به چنین صدایی دست پیدا کند، در هر کدام از گوشی‌های این هدفون، چهار درایور را قرار داده است که باعث شده سری هر یک از گوشی‌ها، نسبت به سری هدفون‌های در این اندازه، بسیار بزرگ‌تر به نظر برسند. اما چرا در هر یک از این گوشی‌ها، چهار درایور مجزا قرار گرفته است؟ این درایورها به شرکت سازنده اجازه می‌دهد که هر کدام از درایورها را به یک بازه فرکانسی خاص اختصاص دهد تا به این ترتیب صدای شفاف‌تر و نزدیک‌تری به منبع اصلی تولید کند. به این ترتیب فرکانس‌های پایین، بالا و میانی، هر کدام به یک درایور اختصاص یافته‌اند. یکی دیگر از نکات خوب Quad Driver، این است که دارای گواهی Hi Res است و می‌تواند تا فرکانس‌های ۴۰ کیلوهرتز را پشتیبانی کند و بنابراین اگر فایل‌های موسیقی FLAC داشته باشید و پخش‌کننده‌ای داشته باشید که بتواند آنها را پخش کند، می‌توانید نهایت لذت را از موسیقی‌های خود ببرید. وان مور، در این هدفون‌ها، یک درایور را به فرکانس‌های بالا، دو درایور را به فرکانس‌های میانی (تا ۲۰ کیلو هرتز)‌ و یک درایور را به فرکانس‌های بالاتر از ۲۰ کیلوهرتز اختصاص داده است.
فرکانس‌های Low در این هدفون، در ابتدا ممکن است به مذاق کسانی که به دنبال تجربه یک صدای دستکاری نشده‌اند، خوش نیاید؛ اما پس از کمی گوش دادن به موسیقی‌هایی که دارای بیس‌ بودند، این دستکاری فوق‌العاده جزیی، باعث تولید صدای دلنشینی می‌شد که نه تنها تجربه صدا را برای شنونده خراب نمی‌کرد، بلکه صدای بیس‌ را دلنشین‌تر می‌کرد. برای آزمایش فرکانس Low، آهنگ Deadmaus – Strobe را امتحان کردیم که دارای بیس‌ قوی در اکثر قسمت‌های آهنگ بود که Quad Driver موفق شد صدای بسیار دلنشین و خوشایندی تولید کند.

هدفون 1More Quad Driver

فرکانس‌های Mid، جایی است که هدفون Quad Driver می‌درخشد. این هدفون موفق شد با جزئیات فوق‌العاده خوب، صدای خواننده را منتقل کند و شما در هنگام گوش دادن به موسیقی، با وضوح کامل صدای خواننده را می‌توانید بشنوید. برای آزمایش این فرکانس، ما آهنگ Jason Mraz – Lucky را آزمایش کردیم که در تمام طول آهنگ، Quad Driver به خوبی توانست صدای هر دو خواننده را تولید کند و در تمام طول آهنگ، صدا به وضوح شنیده می‌شد. در بخش فرکانس‌های Hi نیز هدفون Quad Driver توانست به خوبی از پس آزمایش‌های ما بربیاید. در آهنگ Pharoah Sanders – You’ve Got to Have Freedom که دارای آلات موسیقی بسیاری بود، این هدفون توانست علاوه بر تفکیک عالی تمامی آلات موسیقی به کار رفته، صداهای فرکانس بالای بسیار خوبی نیز تولید کند. با این حال کمی در صداهای بسیار بلند، به طور بسیار کمی، کیفیت این فرکانس افت می‌کرد که البته اصلا مشکل حادی به حساب نمی‌آید.
جمع‌بندیشرکت 1More با ساخت هدفون‌های Triple Driver، نشان داد که در ساخت یک هدفون فوق‌العاده با قیمت بسیار مناسب که توانایی رقابت با هدفون‌های به مراتب گران‌تر از خود را دارد، مهارت دارد. آنها امسال با ساخت هدفون جدید خود با نام Quad Driver که نسبت به برادر کوچک‌تر خود دارای یک درایور بیشتر و بهبودهایی در طراحی بود، سعی کردند که باز هم به عنوان یک برند ساخت هدفون‌های حرفه‌ای، نام خود را تثبیت کنند. هدفون Quad Driver ساخته شرکت 1More با برچسب قیمت ۲۰۰ دلاری خود، برای کسانی که صدا را جدی می‌گیرند، انتخاب فوق‌العاده‌ای به حساب می‌آید و مطمئنا صدایی که توسط این هدفون‌ها برای شما تولید می‌شود، تا سال‌ها از خاطرتان پاک نخواهد شد. 1More اما فقط به ساخت یک هدفون حرفه‌ای بسنده نکرده است و با قرار دادن وسایل جانبی زیادی و کیفیت ساخت فوق‌العاده، نشان داده که به مشتری اهمیت زیادی می‌دهد. هر چند که از لحاظ به صرفه بودن، کماکان Triple Driver با قیمت ۱۰۰ دلار، یک انتخاب اقتصادی‌تر محسوب می‌شود که عملکرد بسیار خوبی دارد، اما Quad Driver، یک هدفون فوق‌العاده با عملکردی بسیار عالی است که مطمئنا خوره‌های صدا را ناامید نمی‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *